Marknads- och kommunikationskoordinator
Marknads- och kommunikationskoordinator
till vårt Sverigekontor i Jönköping
PMU Second hand är Sveriges mest rikstäckande secondhandkedja. Tillsammans med våra samarbetsförsamlingar/föreningar driver vi 56 butiker mellan Trelleborg och Haparanda. 22 av dessa är fullt administrerade av PMU, vilket innebär att vi där har ett direkt arbetsgivaransvar. Vi vill utmana församlingarna till att se PMU Second Hand som ett verktyg för att församlingen ska kunna vara just församling.
Vi tror att en secondhandbutik behöver drivas affärsmannamässigt. Men fortfarande måste kunderna få uppleva att de gör fynd. Vi vill få gåvogivare, medarbetare och kunder att känna att de verkligen är med och förändrar liv och miljö. Så viktiga är allas insatser. Vårt uppdrag som central organisation är att ge butikerna stöd att driva och utveckla sin verksamhet på ett framgångsrikt sätt. Vi har också ett uppdrag att starta fler butiker.
Om tjänsten
PMU Second Hand befinner sig i en expansiv fas där vi dels växer i antal butiker men befintliga butiker utvecklas och växer också. Fler och fler förstår värdet av att återbruka. Vi behöver ständigt vara i framkant när det gäller kommunikationen både internt och externt. Vi är en förhållandevis liten central organisation som jobbar effektivt tillsammans för att så stor del av kedjans försäljning som möjligt ska gå ut till bistånd.
Som Marknads- och Kommunikationskoordinator kommer du jobba i ett mindre team på vårt Sverigekontor i Jönköping. Du är en del av kedjans Operativa team där du tillsammans med Operativ chef, Regionchefer och Butiksutvecklare skapar samsyn kring vår kommunikation och marknadsföring. Samtidigt så blickar vi framåt och vi vill att du är med och bidrar strategiskt till hur vi kan nå nya kund- och givargrupper genom vår kommunikation. Du rapporterar direkt till Nationell chef. Du kommer ha direktkontakten med våra butiker i hela landet kring deras arbete i sociala medier, annonsering, bildskärmar, skyltar mm. Du kommer ha ansvaret för vårt intranät i SharePoint. Du kommer att producera material till olika marknadskanaler.
Eftersom sociala medier är en viktig del för butikernas kommunikation så vill vi att du kan hjälpa butikerna med att effektivisera sin närvaro där.
Tjänsten är på heltid med tillträde snarast.
Arbetsuppgifter:
- Planering och genomförande av marknadsaktiviteter och kampanjer.
- Skapa och redigera marknadsmaterial, inklusive printannonser, digitala annonser, film, broschyrer och presentationsmaterial.
- Bidra med kunskap, erfarenhet och nya friska idéer kring vår marknadsföring och varumärkesbyggande.
- Hantera och uppdatera företagets intranät, webplats/digitala och sociala medieplattformar.
- Utvärderingen av marknadsdata och bidra med insikter för att optimera kampanjer.
- Assistera vid koordinering av events, mässor och andra marknadsrelaterade aktiviteter.
- Hantera kommunikation med leverantörer och samarbetspartners.
- Samarbeta med kollegor i hela landet.
Den vi söker
Som person är du noggrann, effektiv, flexibel, social och förstår värdet av rätt kommunikation vid rätt tillfälle. Du bör ha erfarenhet av liknande jobb och älska second hand. Du har förmodligen jobbat några år med att producera annonser eller annat marknadsmaterial, främst inom sociala medier. Vi ser gärna att du är en van användare av SharePoint och kan supporta andra i dess möjligheter. Din sociala förmåga och personlighet är mycket viktig men du behöver självklart ha färdigheter för att snabbt kunna komma i gång med dina arbetsuppgifter. Du delar självklart vår tro och vet vad det innebär att jobba i nära samarbete med församlingar.
Vi vill att du som söker…
- Vill vara med och förändra liv och miljö.
- Bidrar i produktion av kommunikationsmaterial.
- Har goda kunskaper inom digital marknadsföring och sociala medier.
- Har dokumenterad erfarenhet från produktion av annonser eller liknande.
- Har dokumenterad erfarenhet från att producera material för sociala medier och digital marknadsföring.
- Har passion för marknadsföring och varumärkesbyggande.
- Goda kunskaper i Adobe-programmen (InDesign, Photoshop, Illustrator).
- Goda kunskaper i MS Office-program.
- Goda kunskaper i SharePoint.
- Förmåga att arbeta noggrant och hålla deadlines.
- Stark kommunikations- och samarbetsförmåga.
- Har erfarenhet av att leda processer.
- Delar vår kristna tro och värderingar.
Meriterande:
- Kunskaper i Google Analytics, Google Ads och WordPress.
- Körkort för bil.
Din ansökan
Vill du veta mer om hur du, genom den här tjänsten, kan få vara med och förändra världen varje dag?
Kontakta Nationell chef, Mats Hillerström mats.hillerstrom@pmu.se
Vi ser fram mot din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 15 november.
Välkommen att skicka ditt personliga brev och CV via e-post till Mats Hillerström.
Beskriv gärna hur din kristna tro får konsekvenser i din vardag. Märk din ansökan med ”Marknads- och Kommunikationskoordinator”. Vi förbehåller oss rätten att kalla till intervju löpande.
PMU – en del av Pingst
PMU, Pingstmissionens utvecklingssamarbete, är en av Sveriges större biståndsorganisationer. Läs gärna mer på www.pmu.se >
Skicka din ansökan till mats.hillerstrom@pmu.se