Administration & ekonomi, Kyrkor & samfund, Övrigt

Koordinator

Sundbyberg

Koordinator

till vår expedition

Centrumkyrkan i Sundbyberg är en församling med ca 630 medlemmar med ett stort antal frivilliga som drivs av visionen att vara en församling på väg, rotade i Guds ord och med ett stort och varmt hjärta för alla åldrar, socialt utsatta och med en levande gudstjänst i fokus.

Som en nyckelspelare i vårt team söker vi nu efter en koordinator till vår församlingsexpedition. Expeditionen är vårt ”nav” som stöttar och koordinerar verksamheten i enligt våra mål och inriktning.

Huvudsakliga uppdraget är att, i samarbete med församlingsledning, pastorsteam och frivilliga, vara delaktig i och säkra att den dagliga verksamheten genomförs, utvecklas och följs upp. Uppdraget innebär många kontaktytor till både medlemmar, frivilliga och olika instanser i samhället runt kyrkan. Du som koordinator kommer därför att vara ”spindeln i nätet”, både gällande kommunikation och olika typer av samverkan.

Dina arbetsuppgifter:

  • Du ansvarar för, planerar och utför de löpande administrationsuppgifterna på expeditionen.
  • Du ansvarar för Centrumkyrkans kommunikation bl a via sociala medier, löpande men också för vidareutveckling.
  • Du är Centrumkyrkans ansikte utåt i förhållande till berörda myndigheter, leverantörer, larmbolag etc, men även för privatpersoner som av olika skäl och behov kontaktar församlingen.
  • Du samordnar administration kring ekonomi och personal, med stöd av övriga anställda och frivilliga.
  • Du koordinerar arbetet för frivilligarbetare och leder de medarbetare som arbetar praktiskt i kyrkan.
  • Du har löpande kontakt med våra olika verksamhetsråd för att stötta och samverka med dessa.
  • Du deltar i planering av och koordinerar kommunikation kring tex församlingsdagar och läger.
  • Du ansvarar för olika typer av inköp, t ex till lördagsluncher, kyrkfika, förbrukningsmaterial, kontorsmaterial.

Kompetens och profil:

  • Uppdraget kräver stor noggrannhet, god kommunikativ förmåga och stresstålighet då församlingsexpeditionen samlar och möter många olika slags arbeten, behov och människor.
  • Du delar vår kristna tro och dess värderingar.
  • Du har erfarenhet från arbete med sociala medier (Facebook, Twitter, Instagram, hemsidor etc).
  • Du har erfarenhet från arbete med olika IT-verktyg inom administration, tex Officepaketet, och för ekonomihantering.
  • Som person är du lösningsorienterad, noggrann och flexibel, men du är också van vid att hugga i där det behövs.
  • Då du kommer i kontakt med människor under olika omständigheter är det viktig att du är lyssnande men också gränssättande. Dina personliga egenskaper har stor betydelse i denna tjänst.

Övrig information:

Tjänsten är en anställning på 75 – 100 % med provanställning under 6 månader. Tillträde så snart som möjligt.

Denna tjänst arbetar i nära samverkan med teamet på expeditionen, d v s pastorsteamet, övriga anställda och ideellt engagerade församlingsmedlemmar. Du rapporterar till föreståndaren för Centrumkyrkan.

Låter detta spännande? Vad kul!

Har du frågor kring tjänsten, mejla till info@centrumkyrkan.se eller kontakta vår pastor Malin Aronsson, 070-57 87 810.

Välkommen med din ansökan till info@centrumkyrkan.se. Vi genomför intervjuer löpande.

Skicka din ansökan till info@centrumkyrkan.se

Placering Sundbyberg

Yrkesområde Administration & ekonomi, Kyrkor & samfund, Övrigt

Anställning Tillsvidare
75-100%

Kontakt Malin Aronsson, pastorinfo@centrumkyrkan.se070-578 78 10 

Ansökan info@centrumkyrkan.se

Hemsida https://www.centrumkyrkan.se/

Följ oss på Facebook


Dela jobbet