Administration & ekonomi, Kyrkor & samfund

Koordinator

Sundbyberg

Koordinator

till Centrumkyrkan i Sundbyberg

Centrumkyrkan i Sundbyberg är en församling med ca 600 medlemmar med ett stort antal frivilliga som drivs av visionen att vara en församling på väg, rotade i Guds ord och med ett stort och varmt hjärta för alla åldrar, socialt utsatta och med en levande gudstjänst i fokus.

Som en nyckelspelare i vårt team söker vi nu efter en koordinator för vår församlingsexpedition.

Expeditionen är vårt ”nav” som stöttar och koordinerar verksamheten enligt våra mål och inriktning. Huvudsakliga uppdraget är att, med hjälp av församlingsledning, pastorsteam och frivilliga, säkra att den dagliga verksamheten genomförs, utvecklas och följs upp. Uppdraget innebär många kontaktytor till både medlemmar, frivilliga och olika instanser i samhället runt kyrkan. Du som koordinator kommer därför att vara ”spindeln i nätet”, både när det gäller kommunikation och olika typer av samverkan.

Dina arbetsuppgifter:

  • Du ansvarar för att arbetet och administrationen på expeditionen flyter så smidigt som möjligt.
  • Du ansvarar för Centrumkyrkans kommunikation via sociala medier, löpande men också att vidareutveckla densamma.
  • Du är Centrumkyrkans ansikte utåt i förhållande till berörda myndigheter, leverantörer, larmbolag etc, men även för privatpersoner som av olika skäl och behov kontaktar församlingen.
  • Du koordinerar scheman, bemanning samt ekonomisk administration med stöd av bl.a. frivilliga krafter.
  • Du koordinerar arbetet för frivilligarbetare och leder de medarbetare som arbetar praktiskt i kyrkan.
  • Du har löpande kontakt med våra olika verksamhetsråd för att stötta och följa upp arbetet.
  • Du deltar i planering av och koordinerar kommunikation kring tex församlingsdagar och läger.
  • Du ansvarar för olika typer av inköp, t ex till lördagsluncher, kyrkfika, förbrukningsmaterial, kontorsmaterial.

Kompetens och profil:

  • Uppdraget kräver stor noggrannhet, kommunikativ förmåga och stresstålighet då församlingsexpeditionen samlar och möter många olika slags arbeten, behov och människor.
  • Du delar vår kristna tro och dess värderingar.
  • Du har erfarenhet från arbete med sociala medier (Facebook, Instagram, hemsidor etc).
  • Du har erfarenhet från arbete med olika IT-verktyg inom administration, tex Officepaketet. Erfarenhet från verktyg för ekonomihantering är meriterande.
  • Som person är du lösningsorienterad, noggrann och flexibel, men du är också van vid att hugga i där det behövs.
  • Då du kommer i kontakt med människor under olika omständigheter är det viktig att du är lyssnande men också gränssättande.

Övrig information:

  • Tjänsten är en anställning på 75–100% med provanställning under 6 månader. Tillträde så snart som möjligt.
  • Denna tjänst arbetar i nära samverkan med teamet på expeditionen, ideellt engagerade församlingsmedlemmar, pastorsteamet och rapporterar till föreståndare för Centrumkyrkan.

Låter detta spännande? Vad kul!

Har du frågor kring tjänsten, mejla till info@centrumkyrkan.se eller kontakta vår ordförande Ulrika Hedborg, 070-757 36 00.

Välkommen med din ansökan till info@centrumkyrkan.se. Vi genomför intervjuer löpande.

Skicka din ansökan till info@centrumkyrkan.se

Arbetsgivare Centrumkyrkan, Sundbyberg

Placering Sundbyberg
Sundbybergs Kommun

Yrkesområde Administration & ekonomi, Kyrkor & samfund

Anställning Tillsvidare
75-100%

Kontakt Ulrika Hedborg, ordförandeinfo@centrumkyrkan.se070-757 36 00 

Ansökan info@centrumkyrkan.se

Hemsida https://www.centrumkyrkan.se/

Följ oss på Facebook


Dela jobbet