
Administratör/ekonomiassistent
Administratör/ekonomiassistent
BarnSamariten i Bankeryd
Vi står inför en spännande tid och söker en ny medarbetare till vårt kontor i Bankeryd. Vill du bidra till att göra skillnad för barn i olika delar av världen? Är du en strukturerad och noggrann person som trivs att arbeta i ett mindre team? Då kan du vara den vi söker.
BarnSamariten är en kristen ideell hjälporganisation som har funnits sedan 1980 med kontor i Bankeryd. BarnSamariten samarbetar främst med kristna organisationer och församlingar.
Vårt internationella hjälparbete finns främst i Afrika och Sydamerika men kommer efter årsskiftet även att finnas i Asien. Våra fokusområden är utbildning, trygghet och skydd, hälsa- och sjukvård samt försörjning. BarnSamaritens målsättning är att hjälpa barn och familjer ur fattigdom och att ge utsatta barn trygghet och skydd.
Mer information finner du på vår hemsida.
Arbetsuppgifter
- Som administratör/ekonomiassistent på BarnSamariten kommer du att ha en central roll för att säkerställa att vår dagliga verksamhet fungerar smidigt och effektivt.
- I tjänsten ingår ekonomi och bokföringsförberedelser, att delta i budgetarbete och uppföljning.
- Hantera vårt gåvoregister, autogiro och skattereduktion.
- Du är bekväm med att vara tillgänglig för våra gåvogivare, ta emot samtal, beställningar och gåvohantering.
Det är en tjänst där man vid behov och när utrymme finns stöttar varandra i det dagliga arbetet. Du ingår i ett team med olika roller inom insamling och internationellt bistånds- och missionsarbete. På kontoret arbetar vi tätt tillsammans där god laganda och respekt är i fokus.
Tillträde den 1 november eller enligt överenskommelse.
Du erbjuds
- Ett meningsfullt arbete som syftar till att förbättra livet för utsatta barn och familjer i världen.
- Ett öppet och välkomnande arbetsklimat med få anställda.
- Relativt självständigt arbete i en lugn miljö.
Kvalifikationer
- Du är ansvarsfull, flexibel, självgående, kan ta egna initiativ, bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö och har god samarbetsförmåga.
- Vi ser att du studerat ekonomi, alternativt har arbetslivserfarenhet inom administration och ekonomi.
- Tjänsten innebär flera kontaktytor, såväl internt som externt, vilket innebär att du behöver ha en god kommunikativ och social förmåga.
- Du har god erfarenhet och intresse av att arbeta i administrativa system exempelvis Excel och är inte rädd för att lära dig nytt.
- Du har obehindrade kunskaper i svenska i både tal och skrift, delar vår värdegrund och har en kristen människosyn.
- Personlig lämplighet har stor betydelse.
Vår rekryteringsprocess
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när vi har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Den påbörjas under juni, så skicka in din ansökan så snart som möjligt
Rekryteringsprocessen hanteras av BarnSamaritens verksamhetsledare och styrelse.
Välkommen att skicka ditt CV och personliga brev via e-post: jobb@barnsamariten.se. Skriv ditt namn i meddelanderutan på ditt mejl. Sista ansökningsdag 15 juli.
Har du frågor? Alla frågor som rör tjänsten skickas till vår verksamhetsledare Britt-Marie Ström, e-post: jobb@barnsamariten.se.
Om tjänsten
Anställningsform är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Omfattning 60%. Tillträde 1 november eller enligt överenskommelse.
Skicka din ansökan till jobb@barnsamariten.se